Nye krav om menneskerettigheder fra regionerne – er din virksomhed klar?

De danske regioner har i et stykke tid arbejdet med at integrere krav om overholdelse af menneskerettigheder i offentlige udbud i form af kontraktkrav og et selvevalueringsskema. Medicoindustrien har givet input undervejs i arbejdet, og i august 2022 færdiggjorde regionerne kontraktkravene og skemaet, som medlemmer af Medicoindustrien fremover vil møde i de offentlige udbud af medicinsk udstyr. På seminaret vil repræsentanter fra Region Syddanmark vil give et indblik i, hvilke krav, der stilles og hvordan det selvevalueringsskema, som virksomhederne skal anvende, ser ud. Samtidigt vil Ambu fortælle hvordan man i virksomheden arbejder på at leve op til forpligtelserne, som man også vil møde i mange andre lande. Endelig vil du på seminaret få et indblik i, hvordan din virksomhed kan komme i gang med eller arbejde videre med en god ’CSR’-proces.
 
Målgruppe:
Medarbejdere, der bidrager til tilbudsgivning i forbindelse med regionernes udbud og/eller arbejder med krav til menneskerettigheder i virksomhederne.
 
Program
 
13.00–13.15    Kaffe og registrering
 
13.15–13.20    Velkomst og introduktion
                      v/ Lene Laursen, Vicedirektør, Medicoindustrien
 
13.20–14.05   Gennemgang af de nye kontraktkrav og
                      selvevalueringsskemaet

                      v/Tina Pihlkjær Gade, Juridisk rådgiver og Thilde Bach Hansen,
                      Category Manager, begge fra Strategisk Indkøb i
                      Region Syddanmark
 
14.05–14.20   Spørgsmål & svar
                                                       
14.20–15.00   Hvordan arbejder Ambu for at overholde retningslinjerne
                      vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder
                      og antikorruption?  
                      Hvordan indarbejder Ambu retningslinjerne i due diligence
                      processer, for dermed at kunne leve op til kravene fra
                      regionerne?

                      v/ Casper Venbjerg Hansen, Chief Risk & Compliance Officer,
                      Ambu
 
15.00–15.15   Spørgsmål & svar
 
15.15–15.35   Kaffe og kage
                             
15.35–16.25  Hvordan kommer man som virksomhed i gang med en god
                     CSR-proces?

                     v/ Morten Nielsen, Senior Executive, Lead Sustainability
 
16.25–16.40  Spørgsmål & svar
 
16.40–16.45  Afrunding
 

Indtast et "Purchase order number" hvis din virksomhed forlanger det på fakturaen.

Kontakt

betty@medicoindustrien.dks billede
Betty Kayser
Administrationskonsulent
4918 4700