Digital markedsføring af medicinsk udstyr

Du bliver i stand til at mestre reglerne inden for digital markedsføring af medicinsk udstyr. Du lærer at identificere problemstillinger i forbindelse med markedsføring af medicinsk udstyr, og du får håndgribelige værktøjer til at navigere i mulige løsninger.

Formål og udbytte
Formålet med kurset er at du bliver i stand til at mestre reglerne inden for digital markedsføring af medicinsk udstyr. Du lærer at identificere problemstillinger i forbindelse med markedsføring af medicinsk udstyr, og du får håndgribelige værktøjer til at navigere i mulige løsninger.
 
Du får mulighed for at styrke din viden om, hvorledes digitale medier kan bruges lovligt i forbindelse med markedsføring og videregivelse af information om medicinsk udstyr. Derudover giver kurset dig et indblik i kommunikation mellem din virksomhed og sundhedspersoner. Din virksomhed sikrer sig en medarbejder, der kan arbejde i overensstemmelse med gældende regler på markedsføringsområdet for medicinsk udstyr.
 
Indhold
Kurset har fokus på fire hovedområder:
 

1. Markedsføring af medicinsk udstyr 

Kurset sætter indledningsvis rammerne for markedsføring af medicinsk udstyr. Du bliver skarp på, hvad der f.eks. skal forstås ved ”reklame” og ved ”sundhedspersoner”. I den forbindelse klædes du på til at kunne identificere problemstillinger og klassiske faldgruber inden for markedsføring af medicinsk udsyr.
 
2. Kommunikation på tværs af grænser 

I en verden med stigende globalisering har det stor betydning, hvilke regler der gælder, når kommunikation rækker ud over landegrænser. Kurset gør det klart, hvad der gælder for afsenderen af informationen og/eller reklamen, og hvad du samtidig skal være opmærksom på over for modtageren heraf.
 
3. Digital markedsføring 

Må jeg henvende mig direkte til læger, patienter eller andre personer via e-mail? Må jeg dele indhold om medicinsk udstyr på sociale medier? Hvem har ansvaret for indholdet på medico virksomheders profiler på sociale medier? Herunder opslag fra patienter, læger, kunder og medarbejdere? Kurset kaster lys over svarene på disse spørgsmål, og det giver dig forudsætningerne for at undgå at havne i en SoMe-skandale.  
 
4. Eksempler og cases fra den virkelige verden

Kurset sikrer praktisk relevans for dig ved inddragelse af cases fra den virkelige verden og skaber derved en bedre forståelse for do’s and don’ts. Du vil ikke alene blive præsenteret for praksis, men du vil blive udfordret i form af opgaveløsning og diskussioner i grupper og i plenum.
 
Målgruppe
Kurset henvender sig til dig, der arbejder med markedsføring af medicinsk udstyr.
 
Undervisere
Christian Vinding Thomsen, Partner, Advokat, Loeven Advokatfirma
 

"God grundig gennemgang, med plads til spørgsmål og dialog"

"Godt med Christians kompetente måde at gennemgå forholdene på, at kunne lave referencer, sammanligninger og gå i dialog"

"Spændende, og jeg elskede case-tilgangen. Det gør det meget håndgribeligt, hvor besværligt det er at vurdere om noget er reklame fx."

"Rigtig godt med praktiske eksempler og advokaternes know-how"

"God fremstilling af emnet og gode svar på spørgsmål"

"Grundig gennemgang af reglerne"

"Kunne lide tilgangen med de mange eksempler og øvelser"

Deltagere, efterår 2024

 

Indtast et "Purchase order number" hvis din virksomhed forlanger det på fakturaen.

Kontakt

mp@medicoindustrien.dks billede
Morten Petersen
Uddannelseskonsulent
49184703