MedTech Careers-kampagnen er officielt landet

Medicoindustrien har i samarbejde med seks medlemsvirksomheder den seneste tid arbejdet på en relancering af MedTech Careers-kampagnen. Kampagnen, som går ind i sin tredje kampagneperiode, har til formål at øge bevidstheden om og tiltrække unge kandidater til den danske medicobranche.

Den danske medicobranche står over for betydelige udfordringer med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. For at imødegå denne udfordring har seks danske medicovirksomheder bestående af Cook Medical, Elos Medtech, Ferrosan Medical Devices, GE Healthcare, Mermaid Medical og Novo Nordisk i samarbejde med Medicoindustrien relanceret brandingkampagnen MedTech Careers. Kampagnen har til formål at øge unges interesse og forståelse for karrieremulighederne i medicobranchen.

Kampagnen blev igangsat for første gang i 2018 grundet de rekrutteringsudfordringer, der var i branchen allerede den gang, og selvom kampagnen nu har seks år på bagen, er den vigtigere end nogensinde at bevare. For i en nylig rapport fra Force Technology, som Medicoindustrien var samarbejdspartner på, understreges det, at manglen på kvalificeret arbejdskraft er en af de største udfordringer for den danske life science-industri. Her angiver over halvdelen af de i rapporten adspurgte medicovirksomheder, at rekruttering af medarbejdere med de rette kompetencer er deres største udfordring.

MedTech Careers’ primære målgruppe er unge, der enten er nyuddannede eller er ved at være færdige med deres studier inden for særligt STEM-uddannelserne, som består af Science, Technology, Engineering og Mathematics. 

En kampagne i nye klæder
Selvom formålet for MedTech Careers-kampagnen er den samme som altid, er kampagnen i år blevet fuldkommen nytænkt af aktørerne bag. Derfor har kampagnen også fået en ny visuel identitet med sloganen ”Where Passion Meets Purpose”, en spritny brandingfilm med repræsentanter fra hver af de seks virksomheder bag kampagnen, en række SoMe-film, en ny hjemmeside, en opdateret jobportal og en årlig fysisk karrieredag.
Der er derfor store forventninger til kampagnen, som netop er blevet lanceret online den 1. august. Hid tid har kampagnen nemlig haft nogle flotte resultater med bl.a. over 40 millioner visninger for målgruppen på sociale medier, flere end 100.000 besøgende på kampagnens hjemmeside, medtechcareers.dk, og over 18.000 direkte klik til jobannoncer.

De flotte tal har også båret frugt, da eksempelvis andelen af unge i målgruppen, der har et positivt syn på branchen, er steget fra 46 procent i 2018 til 67 procent i 2023, ligesom andelen, der kunne overveje medicobranchen som en karrierevej, er steget fra 19 procent i 2018 til 35 procent i 2023.

Med lanceringen af den nye MedTech Careers-kampagne er forhåbningen derfor at kunne tiltrække endnu flere unge talenter og dermed sikre en stærk og konkurrencedygtig fremtid for den danske medicobranche.

Vil du gå i opdagelse i den nye kampagne? Så klik her.
 

Kontakt

mft@medicoindustrien.dks billede
Mie Friis Trebbien
Politisk konsulent
40910462